duminică, 22 iulie 2012

Pentru ce primesc popii bani?


Fratii mei, explicati-mi! Desi cu voi crestinilor, n-as vrea sa fiu nici var de departe. De ce primesc popii bani? Care e folosul lor pentru societate. Si vorbim in ziua de azi, or fi avut ei un rol de-a lungul istoriei, in viata satului, in impletit fude nu stiu, orice,  da e de mult depasit azi.
Pentru ca se imbraca in haine sclipicioase si canta? Am vazut niste drag queen showuri mult mai amuzante si mai interactive, vi le recomand. Acum ca ma gandesc, asemanarile sunt izbitoare. Parul lung, gesturile cu mana, lipsa de varietate in repertoriu, bijuterii,  coroane,  parfumuri puternice. Ce mai, sunt showurile cu travestiti de demult. Desi mi-ar placea daca ar arata putin mai multa piele, sincer sa fiu. Un piept dezgolit de popa m-ar face sa ma duc mult mai des la biserica. In cazul in care momentan nu ma duc deloc.
Ma rog, stiu ce credeti voi de fapt ca fac. Sau ce ziceti ca ati crede. Ca intervin la Dumnezeu din partea omenirii. Ceea ce mi se pare ridicol si pretentios din partea voastra. Daca Dumnezeu e atat de mare poate sa comunice cu mine direct. Pot sa vorbesc cu el in fiecare zi fara ajutorul vreunui popa. Sincer sa va zic n-am vorbit niciodata pana acum. I-am mai cerut eu niste chestii, i-am mai multumit pentru altele, da nu mi-a raspuns niciodata, n-am avut niciun dialog. Daca v-as zice ca vorbesc cu Dzeu, cine m-ar crede? Si cine nu m-ar crede nebun? Nu sunt indreptatit sa  cred acelasi lucru despre oameni care pretind ca urmeaza sfaturile altor oameni care au vorbit cu Dumnezeu acum vreo doua mii de ani? Deci sper ca ne-am inteles, popii nu sunt niciun fel de intermdiar intre mine si Dzeu, nu am nevoie de ei si nici Dzeu nu are nevoie de ei.
Recunosc ca unii oameni au nevoie de popi sa ii ierte, sa ii binecuvanteze si sa ii invete de bine. Niste cretini. Daca ai comis-o, ai comis-o, n-ar fi mai sanatoasa asumarea responsabilitatii? De binecuvantat, dati-mi 1 leu de binecuvantare si va umplu. Cine o stie pe tiganca din 41 stie ce zic. Le are femeia si mai ia si o gramada de bani. Iar de reguli morale, de ce e acceptabil sa luati sfaturi de la unii barbati care se imbraca in fusta, dar pe altii ii injurati?
Politicienii au nevoie de popi ca lideri de opinie, dar e evident ca e ceva rau, nu? Si de ce ar fi lideri de opinie niste oameni needucati?
Care e pregatirea lor? Seminar si Facultate de teologie? Nu exista nimic care sa aiba mai putina legatura cu stiinta decat credinta oarba. Numele de teologie alaturat celui de facultate e o insulta adusa facultatilor de pretutindeni. Ce cunoastere putem avea despre Dzeu cand nu-l putem percepe cu simturile si orice intelegere despre el vine de la alti oameni. Nu e clar ca oamenii care vorbesc despre Dzeu isi exprima de fapt propriile pareri si nu o cunoastere care poate fi dovedita empiric? Daca tot avem Facultate de Teologie hai sa facem si una despre zmei balauri si zane. Nimeni nu le –a vazut de curand da totusi sunt multe povesti despre ele si cine ma poate contrazice ca zanele vorbesc prin mine si vor sa le duc mesajul omenirii?
Daca crestinismul e credinta cea adevarata si popii sunt importanti in vreun fel pentru societate, de ce alte societati in alte tari unde se inchina la statui nu s-au dus dracu de mult?
Si totusi cati bani fac. J
In primu rand iar o sa incep cu hainele stralucitoare. Adevaru e ca imi cam plac. Costa mult va asigur, puteti sa va convingeti singuri cu o cautare pe google. Ar fi tare sa mearga lumea la servici imbracata asa. Ar fi ca un curcubeu al muncii.
Popii sunt scutiti de taxe. Convenabil nu? Botezuri inmormantari nunti pomana stiu eu ce mai fac, servicii pana la urma, oricat de inutile, nu sunt taxate. De ce, nu-mi pot imagina.
Cei care apeleaza la popi pentru ajutor spiritual iar, caca o gramada de bani. Pentur ca isi inchipuie saracii ca popii au vreo autoritate data de la Dzeu. De ce, Doamne, de ce? De ce un Dzeu just si bun si-ar alege o elita care sa ii controleze pe ceilalti cand el insusi e atotputernic si poate s-o faca si singur. Ce treaba are el acolo in cer? Si de ce ar cere bani un om pentru ajutor spiritual. Nu primeste recompensa destul de la Dzeu? A da, nu primeste bani de la sef pentru ca sefu exista DOAR IN MINTEA LUI! Si sfaturile alea sunt date confrom propriei lui minti, nu conform mintii divine.
Popii primesc salariu de la stat. Putin ce e drept, dar totusi nu sunt functionari publici. Ministeru cultelor la fel le da.
Mancare cred ca au gratis din pomeni. Desi na, cata coliva poate manca un om?
Ce incerc eu sa transmit e ca popii nu fac nimic pentru voi. SI voi totusi le dati bani, de pomana. Daca tot sunteti asa darnici de ce nu-i dati mai bine unei organizatii care stiti sigur ca se ocupa cu apararea unor drepturi, cauze, care ajuta oamenii care au cu adevarat nevoie, cu alte cuvinte de ce nu-i dati in scopuri clare si utile pentru sociate si ii dati unor oameni pe care trebuie sa ii credeti pe cuvant?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu